رویدادها آرشیو خبر ها
گزارش مالی سالیانه باشگاه یوونتوس

گزارش مالی سالیانه باشگاه یوونتوس

آندره ا آنیلی رئیس ارشد باشگاه یوونتوس نامه ای را در مورد آخرین وضعیت تیم تورینی خطاب به سهامداران این باشگاه نوشت و از پیشرفت های باشگاه سخن گفت:

قهرمانان عزیز ایتالیا

1- برایند سال مالی که در 20 ژوئن 2013 به پایان رسید بیانگر قدم مهمی برای رشد و ریکاوری ای است که باشگاهتان از سال 2010 آغاز کرده است. در فصل 13-2012 شاهد کسب بالاترین سود تاریخ باشگاه بودیم. سه سال پیش، مدیریت باشگاه تعهداتی را قبول کرد که اهداف آن از دو قسمت تشکیل می شد: پایداری و سازگاری مالی و توانایی رقابت دوباره در زمین. در چشم انداز من برای یوونتوس آینده، هر دوی این عناصر همچنان حیاتی هستند و البته من این نگاره را به عنوان یک قدم دیگر و نه مقصد نهایی می دانم. ما در این دو سال اخیر مالی، از طریق ثبات و تلاش زیاد، موفق به کاهش 80 درصدی زیانها شده ایم؛ اما همچنان راه زیادی در پیش رو داریم. هنوز کارهای زیادی باید انجام شوند، به ویژه با توجه به نوسانات و ثابت سازی درآمدهایمان.

2- یوونتوس متحول شده است. باشگاه موفق شد فرهنگ پیروزی خود در زمین را بازیابد - چیزی که همیشه به آن اصرار داشته است - و برای این تغییر موفق به یافتن منابع انسانی، روحی و مالی مناسب شد. حالا باشگاه نیاز دارد به طور موثر به حکمرانان فوتبال فشار بیاورد تا اصلاحات مورد نیاز ایتالیا برای رسیدن دوباره به قله اروپا را صورت بدهند. کشور ما در طول 122 ماه گذشته ابدا هیچ پیشرفتی در این مسیر نداشته است. در حالی که پیشرفته ترین لیگها همگی شاهد افزایش در عایدی ها بوده اند؛ هم در زمینه جمعی و هم در زمینه فردی. همچنین در وجه توانایی رقابت، ایتالیا - یا به عنوان بهتر، لیگ ملی حرفه ای سری آ - هم وضعیت مشخص و با ثباتی ندارد و با روند پلاریزاسیون (قطبی شدن) فعلی، ریسک پذیری، برپایه احساسات بنا می شود.

3- در وجه بین المللی، یوونتوس و شخص من به شدت در اتحادیه باشگاههای اروپا (ECA) فعال هستیم، که در کوتاه مدت - به لطف مدیریت کارل هاینز رومنیگه - به نتایج موثری دست یافته و تبدیل به نهادی قدرتمند و موثر برای یوفا، اتحادیه اروپا و سیاست گذاران شده است. مایلم در این باره مثالی بزنم و اشاره کنم به توافقنامه بیمه ای که امضا شده و باشگاهها را به عنوان سرمایه گذاران حیاتی دنیای فوتبال، ضمانت می کند، مثل حمایت در برابر مصدومیتهایی که در بازیهای ملی برای بازیکنان رخ می دهد.

این سیستم که باعث افزایش پاداش باشگاهها برای بازیکنانشان برای شرکت در یورو 2012 و 2016 به مانند جام جهانی 2014 فوتبال می شود و از حق باشگاهها برای مداخله در تصمیمات مربوط به تورنمنتهای اروپایی که در آن حضور دارند و هر گونه تغییرات در تقویم فیفا که به باشگاهها مربوط می شود، دفاع می کند. همچنین ECA چهار نماینده برای انجمن استراتژی فوتبال حرفه ای یوفا معرفی خواهد کرد که در این انجمن در مورد مشکلات اساسی آینده فوتبال بحث خواهد شد.

4- متاسفانه چنین سیستمی که باشگاهها را در مرکز توجه سیاستگذاران قرار دهد، در سری آ وجود ندارد. لیگی که نیاز به بازیابی دوباره روشهای ایجاد دیالوگ مسالمت آمیز، اعلام نتایج موثر و بالاتر از همه برنامه ریزی دارد. لیگ نیاز به ساز و کاری دارد تا به باشگاهها اجازه مداخله برای یکی کردن و ایجاد تعادل بین رقابت در زمین و منابع مالی بدهد. اما اینکار باید بدون خراب کردن - و در حالت ایده آل با افزایش - شانس تیم های بزرگ برای رقابت در اروپا و بازار جهانی با بزرگترین برندهای دنیا انجام شود.

5- توانایی یوونتوس در بهبود وجهه اش در میادین خارجی، نقش چشمگیری در سازگاری مالی باشگاه شما داشته است. به حضور در لیگ قهرمانان اروپا نباید صرفا به عنوان هدف فصل نگاه شود. بلکه باید روی آن به عنوان یک استراتژی عمومی تیمیِ میان تا بلند مدت حساب شود و از آن به عنوان افزاینده جذابیت بیانکونری در بازار جهانی استفاده شود. در آن نقطه است که یوونتوس می تواند روی میلیون ها هوادار حساب کند، جایی که در بخش ما در حال حاضر سرمایه گذاری های فعال و تکه های مهم پازل اتفاق میفتد. دنیای دیجیتال به ما در ارتباط نزدیک تر با هوادارانمان کمک می کند. هوادارانی که از نظر فیزیکی دور از ما هستند اما همچنان می خواهند به طور روزانه در جریان یوونتوس قرار گیرند. این زمینه دیگری است که سری آ نیاز به انجام نقش عملی بیشتر و یافتن سودهای مشترک با نگاه بالاتر و برنامه ریزی استراتژیک دارد.

6- از وجهه محلی تا جهانی که دو روی یک سکه هستند. استادیوم یوونتوس اکنون یک واقعیت است. در کنار موفقیت های ورزشی اش: یک رویای زیباست که باشگاه شما آن را ممکن ساخته و همه ما - باشگاه، تیم و هواداران - آغاز به نگاشتن آن کرده ایم. پیکره استادیوم و جی میوزم (موزه) همواره در حال رشد و پیشروی است. حالا یک چالش جدید پیش روی ماست: پروژه Continassa. چند روز قبل یوونتوس مالکیت نواحی اطراف یوونتوس آرنا را بدست آورد که - به لطف یک پروژه جاه طلبانه - میزبان دفاتر باشگاه و زمین تمرین تیم اصلی در کنار ابتکارات تجاری و اقامتی جدید خواهد بود. امید داریم اولین فاز از کار تا تابستان 2016 و کل پروژه تا آغاز سال 2017 به پایان برسد. از المپیک زمستانی تورین در سال 2006، بخشهای بسیار محدود دیگری در این ابعاد و تاثیرگذاری، در جهت پیشرفت و کارآفرینی شهرمان قدم برداشته اند.

7- کار ما بدون وقفه در زمین ادامه دارد، یوونتوس مترادف با فوتبال و افتخارات است. من معمولا در محافل خصوصی و عمومی، فصل جاری را با عنوان "دورانی با تاریخچه" شناخته ام. این را تایید میکنم. از دهه 1930، یوونتوس هیچگاه موفق به فتح سه عنوان پیاپی لیگ نشده است. به طور آشکار این نکته نمایانگر سختی و لغزندگی مسیری است که در آن قدم گذاشته ایم. این فرصتی است که نمیخواهیم آن را از دست دهیم، اما در عین حال می دانیم رقابت چقدر فشرده تر شده است. نباید از آن بترسیم اما باید مراقبش باشیم. تاریخ هیچ گاه نمی ایستد.

Fino alla fine ...
آندرا آنیلی
گزارش مالی سالیانه
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: